HTML

Orvtámadók

Sajnos sokkal több orvtámadó van mint gondoljuk, de annál biztos több, mint amennyire szükség lenne. Ezek az emberek, cégek hatóságok egy pillanat alatt tehetik/teszik tönkre áldozataik életét, vagy éppen megélhetését. Védekezzünk velük szembe úgy, hogy megosztjuk tapasztalatainkat.

Friss topikok

  • Cartman (ex Cartman): @Babette_: Méhész + mezőgazdasági technikus. Utóbbit novemberben, tehát ha időben írják ki a pály... (2012.09.08. 17:12) Fiatal gazdák támogatásáról

Fiatal gazdák támogatásáról

2012.09.07. 17:08 Wószem

Még a blog indulásakor jeleztem, hogy orvtámadó szerintem akárki lehet. Ezt csak azért bocsátom előre, mert ebben a részben ha nem is akárkiről, de a mi szeretett államunkról, és az ő első pillantásra nem is támadásnak tűnő, orvtámadásáról szeretnék megosztani néhány gondolatot.

A múlt hónapban, augusztus 16.-án lejárt a határideje a Fiatal Gazdálkodók Induló Támogatása 2012 című pályázat beadásának. Ez, illetve a pályázati anyag megismerése során szerzett tapasztalat adja jelen írásom vázát. 

Akinek esetleg nincs kedve elolvasni a rendelet teljes szövegét, annak gyorsan leírom a lényeget: A támogatást valamilyen (bármilyen) mezőgazdasági végzettséggel rendelkező, 18-40 év közötti magyar állampolgár igényelheti, birtokalapítási, vagy fejlesztési céllal. Mértéke a kialakítandó gazdaság méretétől függ, értelemszerűen, minél nagyobb a létrejövő birtok annál több, vissza nem térítendő támogatás üti a markát a pályázónak. Ez az összeg 20 ezer és 40 ezer euro között lehet, azaz kb 6-12 millió forint. A pályázat elnyeréséhez nem szükséges önerő, és még csak tételes elszámolást sem ír elő a rendelet, ellenben 5 évig üzemeltetni kell a gazdaságot, és ez idő alatt tűrni kell az ellenőrzést, a különböző hatóságoknak pedig jelenteni kell a nekik kellő adatokat.

Eddig a pontig ez a pályázat egy hihetetlen lehetőség minden jogosultnak, szerintem sokan bele is vágtak. Én is.

Amikor először elolvastam a rendeletet, na nem alaposan, csak a számokat keresve...főleg a támogatás összegére voltam kíváncsi, akkor olyan jónak tűnt a dolog, hogy azonnal felhívtam egy pályázatíró céget, és hosszas egyezkedés után megállapodtam velük, egy fix százalék sikerdíjban (!). Ez utóbbi majd fontos lesz. Nagyon pozitívan álltak hozzá a kérdéshez, pedig már csak 4-5 nap volt hátra a határidőig. Szóval az Pályázatírók segítségével kialakítottunk egy képet amit el szeretnénk érni. Először is meg kellett állapítani, hogy alkalmas vagyok e pályázónak, azaz a nyilvános, és objektív bírálati szempontokat figyelembe véve, hány pontom lesz. 

Szerencsére - akkor így gondoltam - nagyon kedvező lett a bírálat, az agrár végzettség, a lakóhely, a megvalósítani kívánt cél...stb, mind-mind jól hozta a pontokat, eldöntöttük, - a pályázatíró meg én - hogy beadjuk a pályázatot.

Ekkor már higgadtabban, újra átolvastam 50. alkalommal a rendeletet, és egy kitétel, ami eddig fel sem tűnt, vagyis nem tartottam fontosnak, most szinte kiugrott a lapról.:

"... Az ügyfél köteles:

... a támogatási összeg 90%-ára vonatkozó kifizetési kérelem benyújtásának idõpontjától a mûködtetési idõszak
végéig a mezõgazdasági termelõ tevékenységet fõtevékenységként, egyéni vállalkozóként folytatni;..."

Mikor elolvastam, eszembe jutott, hogy ki kell váltani a vállalkozói igazolványt is, pedig már van egy cégünk...és ekkor villant be, hogy nem tudok semmit arról, miként adóznak az egyéni vállalkozók. Ugyanis itt van a kutya elásva...az egyéni vállalkozóvá válás kötelezettsége.

Senki a világon, na jó talán a BKV volt humánpolitikai igazgatóját Szalainé Sz. Eleonórát kivéve, aki 98%-kal adózta (?) le a végkielégítését, szóval rajta és sorstársain kívül senki nem adózik annyit, mint hazánkban az egyéni vállalkozók.

Ha valaki veszi a fáradtságot és kiszámolja, hogy a hatályos törvények alapján mekkora a vállalkozó adóterhe, kiderül hogy 68,5% (!!!) ilyen-olyan teher terheli a vállalkozó bevételeit. Azaz 100 forint megkeresett pénzből 31,5 forint marad meg ha feltételezünk egy 8-10%-os költséghányadot. Ez azért nem semmi! Ja!! És kötelezően 5 éven át!!!

Számoltam tovább. Ha megcsinálom a gazdaságot, amit megálmodtam, és becsléseim szerint 8 millió forint árbevételt hoz évente, a fenti számítások alapján évente fizetnék 5,36 millió forint adót. Mivel a terv szerint "csak" 6 millió forintot pályáztunk volna, könnyen kiszámolható, hogy arányosan számolva már a második évben, februárban visszafizettem volna a támogatási összeget, és a fennmaradó 3 év 10 hónapban nettó befizetőként (havi majd fél millió) sarcolhattak volna, hisz újabb pályázatra vagy nem vagyok jogosult, vagy nem merek pályázni...

A számolások után elvetettem a pályázat ötletét. Nem akartam a mezőgazdasági termelésben dolgozva, ami kemény meló, ez tuti, fejőstehénné alakulni. Itt lett jelentősége a sikerdíjas pályázatírásnak. Sajnáltam őket, de hülyeséget nem akartam csinálni, ráadásul kötelezően 5 éven át.

Nem tudom, hogy minden pályázat esetén, vagy minden országban így van e, de ha így van, akkor nem jól van.

Az kinek, és hol éri meg, hogy sok-sok pénzt beleölve, vállalkozókat teremt az állam, akiket a működésük alatt választás elé állít: vagy elhazudja a bevételeit, amihez hazudik költségeket, így adó forint nem folyik be, vagy a jogkövető állampolgár éhen hal, az 12 milliós támogatás ellenére, és szintén nem folyik be adó forint?

Lehet, hogy az adó olyan mint egy szép pillangó. Ha szépen tartod a kezed rászáll, és élvezheted milyen szép, de ha kapkodsz, csapkodsz elmenekül, ha meg mégis elkapod és megszorítod nem mész vele semmire.

PS:

Talán az idei, őszi-téli,esetleg a jövő tavaszi parlamenti ülésszakon a honatyák, és honanyák elé kerül az egyszerűsített vállalkozói adózás kérdése, amit ha megszavaznak, az egyéni vállalkozók adó, és adminisztrációs terhei jelentősen lecsökkennek. Hírek szerint mindösszesen 10% adó befizetésére kötelezik őket, melynek alapja az árbevétel, igaz csak 6 v 8 millió forint árbevételig, de már ez is fejlődés lenne, illetve könnyítés a kis vállalkozóknak, mert csak az árbevételt kellene bevallani, se költségszámla gyűjtögetés (a szomszédtól is), se ÁFA. Ezt biztos, hogy többen be fogják fizetni.

49 komment

Címkék: adózás pályázat 2012 állami támogatás egyéni vállalkozó NAV fiatal gazdák induló támogatása

A bejegyzés trackback címe:

https://navon.blog.hu/api/trackback/id/tr94760963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2012.09.07. 18:46:22

"...Ha valaki veszi a fáradtságot és kiszámolja, hogy a hatályos törvények alapján mekkora a vállalkozó adóterhe, kiderül hogy 68,5% (!!!) ilyen-olyan teher terheli a vállalkozó bevételeit. Azaz 100 forint megkeresett pénzből 31,5 forint marad meg ha feltételezünk egy 8-10%-os költséghányadot. Ez azért nem semmi! Ja!! És kötelezően 5 éven át!!!..."

Óvatosan, ...mert az alkalmazotti státuszban lévők még lehülyéznek.

:-)

lenoardo999 2012.09.07. 19:15:44

Istenem. Nincs könyvelőd? Akkor miért vállalkozol?

Pszt! 2012.09.07. 19:50:38

Basszus! Még a végén megsajnáljuk az egyéni vállalkozókat, akik még az anyós sírjára vitt virágot is elszámolhatják költségként.

gnme 2012.09.07. 19:53:56

@Pszt!: ingyenvirág nincsen b+, az repiköltség

adóköteles

G. Wolf 2012.09.07. 20:09:02

Noh egy két gondolat...

Én is beadtam volna, de a posstal ellentétben nem bármilyen hanem csak közép vagy felső fokú végzettség (így amit tavasszal csináltam kifejezetten a pályázathoz szakmunkás szintű (aranykalászos) az nem felelt meg.

Másrészt:

"8 millió forint árbevételt hoz évente, a fenti számítások alapján évente fizetnék 5,36 millió forint adót." - ez biztos nem így van, ugyanis ha van 8M bevételed, azzal szembe tudsz állítani kiadásokat is és a végén a NYERESÉGBŐl adózol.

a fiatal gazdában nem itt van az igazi kutya elásva hanem a 10EUME méretben (legalábbis a 40e euróshoz mért) ugyanis a költségek és a bevétel ha 0-ról indul az emeber nem jön ki, kell hozzá valamennyi HA föld, ahol meg lehet termelni a szükséges takarmányt - mondjuk lehet bérelni is, további költségnövekedés! valamint a bérelt földnél nagy probléma hogy most kéne a földet előkészíteni a jövő évre, így pl ha nem nyer a pályázat az ember bukik X sok forintot és nem tud mit kezedeni a takarmánnyal, pontosabban azt be is kell takarítani - további költség, és nincs pályázat...

továbbá: a másik nagy gond hogy (persze állatokban számolva) egyedül nem lehet mindennap minden munkafolyamatot csinálni, legalább egy alkalmazottra szükség van, minimálbérre bejelentve az kb havi 150e ft, ami egy évben 1,8M. .plusz még ugye a vállalkozói saját költségek, szóval az egész bérezés elvisz olyan 4M-et - évente, és akkor még semmi fejlesztés, semmi állat vásárlás, semmi takarmány, egy pici áramfogyasztás nincs.

El lehet adni feldolgozatlan terméket is (pl simán vágóhídi állat, vagy sima nyers tej stb...) de ezeknek olyan alacsony a felvásárlási ára hogy nem lehet fenntartani a gazdaságot (ugye a 4M bérköltség megmarad, és még e fölött kell számolni üzemeltetési költséggel (üzemanyag, áram takarmányozás akármi).

Aztán ha az ember feldolgozni akar, akkor meg további beruházások kellenek, amihez meg szűkös a keret, valamint növeli az üzemeltetési költségeket, illetve a növekvő méretből adódóan már nem biztos hogy elég EGY alkalmazott... Jah gépekről még nem is beszéltem, vagy épületekről, ha nincs lehetetlen felhúzni (nem fér bele a költségvetésbe), felújítani/átalakítani még csak csak...

És a harmadik évre el kell érni a vállalt üzemméretet, és nem lehet lassabban fejlődni (ahogy pl a piac kívánná...) ugye ki kell építeni a felvásárlói kört is... - rohad sok munka! Ezért is kell pl alkalmazott, mert erre pl semmi idő nincs ha az ember végig a termék előállításával van elfoglalva.

Persze nem lehetetlen de nem könnyű összetenni... és kell hozzá saját tőke: föld vagy telephely és plusz pénzt is be kell vinni mert 12M-ből nem lehet csinálni kb semmit (legalábbis a 10eumét nem lehet teljesíteni), és cska úgy ha az ember nincs egyedül, van valami üzlettársa, vagy valaki akivel tud legalább szövetkezni.

Legalábbis szerintem.

stim 2012.09.07. 20:18:32

Egyéni vállalkozó vagyok, nem kell engem sajnálni csak nézzünk egy kicsit körbe a nagyvilágban, hogy mi-hol-mennyi?

Kanadában az adó 25%, ha jól tudom, itt a szomszédban, Bécsben az első évben adókedvezményeket kap az aki vállalkozni akar mert ott becsülik a vállalkozót, nem fröcsögnek rá. Ugyanis a vállalkozó az aki többet vállal. Aki munkahelyet teremt. Akinek az adójából megkapja a nyugdíjas a nyugdíjat akinek az adójából "ingyen" van az "ingyentankönyv, az ingyenebéd, meg az ingyen iskolaköpeny" A vállalkozó pontosan érzi, hogy ezek mennyire ingyen vannak.

Én azért vagyok vállalkozó mert a szakmámhoz szükség van számlaképességre. Kibaszott sokat adóztam az elmúlt évtizedekben és nagyon tele van a családfám azzal, hogy ebből nagyon sokan jól élnek csak engem húznak le. Ha nem történnek meg azok a beígért változtatások amiről a kormány korábban azt mondta, hogy meglesz úgy elmegyek a picsába ebből az országból ahogy minden munkaszerető embernek csak javasolni tudom!

Mert ahhoz, hogy legyen munkamorál annál kell hagyni a pénzt aki megdolgozik érte. Ha nem éri meg dolgozni, minek dolgozzak? Ha munkahely nélkül is megélnek segélyből, minek dolgozzanak? A munka becsületének a helyreállítása ott kezdődik, hogy ne lopd ki a zsebemből a munkám gyümölcsét.

Mit ígértek?

Kisebb állam,
söralátét méretű adóbevallás (HOL VAN?)
A munka becsületének a visszaállítása.

Értem én, hogy azt ütik aki dolgozik mert aki egy rohadt here abban az anyja se lát fantáziát.

Csak akkor ebben az esetben a demokrácia az amikor két léhűtőt kell eltartania egy dolgozónak mert kettőnek több szavazata van mint egynek.
A természetes kiválasztódás az amikor az életrevalóbb megmarad. Aki veszi a fáradtságot és dolgozik, aki veszi a fáradtságot és tanul. Ez az evolúció. Ebben az esetben a demokrácia evolúcióellenes, a parazitáknak kedvez és az igénytelenebb életformák gyorsabban szaporodnak az igényesebbek pedig nem. Ez így nincs rendben.

Miért nem teszi a kormány amit ígért? Miért kell adók tucatjait fizetni ahelyett, hogy átlátható, tiszta, világos viszonyok legyenek? Hogy vállalkozónak lenni kedv, vállalkozókedv kérdése legyen, ne egy kibaszott bürokratikus nyűg. Aki a vállalkozásokat adókkal öli meg az hogy a fenébe akar gazdasági fellendülést? A parazitákat az egészséges szervezet kiveti magából mert nincs rájuk szükség. Ne élősködjenek rajtam. Boldogulni akarok a munkámból.

Érdemes azon elgondolkozni, hogyha azok akik a nyomorba 10 gyereket csinálnak és az államtól a gyerek rengeteg mindent ingyen kap míg felnő vajon mit fog várni az államtól amikor felnő? Nyilván ugyanazt, hogy kapjon mindent ingyen ahogy megszokta. Az ilyen gyerek dupla teher, mert mire felnő lesz párt amelyik meg fogja neki ígérni az ingyenéletet. És lesznek annyian, hogy az a párt bent lesz a parlamentben.

És ha a vállalkozót aki bizonyítottan igyekszik, törekszik, IPARKODIK, bassza meg!, azt meg lekaszálják és ellehetetlenítik akkor az nem tudja a meg nem született gyerekeinek a küzdőszellemét, a munkaszeretetét, a normális értékrendjét tovább adni. Abnormális az a fajta adórendszer ami idehaza van. Ha azt akarják, hogy a magyar ipar fejlődjön azokat az embereket kell támogatni akik emelni akarják a munkájukkal, a szorgalmukkal, a törekvéseikkel a saját életük színvonalát és ezzel közvetve az országét. A vállalkozó az aki többet vállal. Sokkal többet adózik mint amennyi ésszerű. Ezeken a terheken csökkenteni kell. A munka becsülete itt kezdődik.
Nem akarom a heréket eltartani. Aki nem dolgozik az menjen innen, ne az aki azért megy el innen mert idehaza a munkát nem becsülik meg! De csak egy életem van és ha nem lesz rövid időn belül változás én fogok menni. Nektek meg maradnak a paraziták mert mindenki azt érdemli amit még eltűr.

Ugyandehogy (törölt) 2012.09.07. 20:25:50

igen, lesz kisadó, most küldte meg a nagyságos ov a levelet.

@G. Wolf: a lényeg, hogy megmagyaráztad, miért NEM lehet megcsinálni.

@Pszt!: azt te csak hiszed.

G. Wolf 2012.09.07. 20:31:18

@Babette_: igen bazdmeg...

sokakkal ellentétben ÉN készültem rá:

beletettem SAJÁT pénzem (vettem területet, amit elő is készítettem, úgy cakk pakk 4M ment rá), elvégeztem a tanfolyamot ami az eddigiekhez mind megfelelt.

És akkor idén kihúzzák az összes szakmuást...

Nem tudom Te életedben vállalkoztál-e már valaha többre azon kívül hogy kimenjél a konyhába egy pohár vízért... mert ebből a hozzászólásodból már lejön hogy nem... ugyanis a magyar állam tetszik nem tetszik de ilyen... utolsó pillanatban változtat, persze jogilag rendben van mert a kiírásba az került be (hozzáteszem jogilag sincs rendben ugyanis a magyar közlönybe való megjelenés és a pályázat megnyitása között nem tellt el harminc nap csak 25 vagy 26... de ez már olyan apróság amint itt "félázsiában" fel se akad az ember...

Ugyandehogy (törölt) 2012.09.07. 20:38:15

@G. Wolf:
igen, vállalkozó vagyok, az emberemmel együtt, ráadásul én a mezőgazdaságban. mellette pályázatokkal is foglalkozom.
és tudom, miről írsz, tudom, nem könnyű ilyen politikai és jogi környezetben.

én pl szívesen pályáznék fiatal gazdára, de nem férek bele életkor okán, tehát már pl. az aranykalászost sem érdemes elvégeznem. és nem gondolom, hogy ez értelmes korhatár a kiírásban.

de azt is tudom, miben különböznek azok, akik a megoldást keresik, meg akik az akadályokat, most augusztusban 18 átk-s pályázathoz dolgoztunk be, lóg a belünk és a gazdáknak is.

de te csak bazmegezz nyugodtan, vár tehetnéd a kormány felé inkább, ők inkább tehetnek róla, mint én.

Ugyandehogy (törölt) 2012.09.07. 20:43:03

és mondjuk nekem nincs pénzem földre, és csak nfa-s földhaszonbérleti kiírásokat lesem,
azt ajánlom neked is figyelmedbe.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.09.07. 20:54:42

Akik itt(is) szidják,meg irigylik a vállalkozókat,bármekkorák legyenek is azok, gondolom sohasem próbálták még. Talán egyszer neki kéne állni és nem mástól várni mindig mindent--aztán majd megkérdezném,hogy most akkor ki a hülye?

G. Wolf 2012.09.07. 20:57:01

@Babette_: ha már életkor: fiatal gazdába a 35-40re több pont jár mint a 18-34 évre... ennyit a FIATAL gazdákról...

Nem tom hány éves vagy... Ha nem férsz bele azt jelenti hogy 40 fölött vagy... és nem most kezdted, amit mondtál is... ez meg azoknak szól akik most akarnának kezdeni.. akik még nincsenek benne...

Kormányfelé is bazmegolok... bár hozzáteszem hogy lassan inkább cselekszem, de másik országban, aztán majd vállalkozik itt akinek kedve van ebbe a kiszámíthatatlanságba...

és azt nem szeretem ha valaki csak úgy nekemtámad... anélkül hogy tudna bármit is... ha meg a mezőgazdaságban dolgozol (vagy bármi vállalkozóként) akkor tudod jól hogy 12M forint az alig valami... pláne állattartásban...

Ha jól sejtem átk önrészetek is több lesz mint 12M... legalábbis ha valami komolyabb vállalkozás vagytok már

...és szerintem ha valamire készülök a korábbi dolgok alapján, és teszek bele pénzt, hogy életképes legyen (mert önmagában szerintem nem az), és egy tollvonással átírják akkor asszem van jogom bazdmegolni...

rongybagoly 2012.09.07. 21:11:40

Az igazi poén nem az, hanem az, hogy senki sem indulhat a pályázaton, ha valaha is igényelt mondjuk terület alapú támogatást.

komplikato 2012.09.07. 21:20:45

"Nem tudom, hogy minden pályázat esetén, vagy minden országban így van e, de ha így van, akkor nem jól van."

Ezt komolyan kérded vagy költői kérdés volt? Van még a világon még egy ilyen ország, ilyen adóterhekkel és ennyire lehetetlen pályázatokkal???

Olvasd el ezt, ha türelmed van rá, a vélemények közötti tapasztalatokat is ...
zsemlediszno.blog.hu/2012/09/04/basszatok_mar_meg_a_hiteleket_es_palyazatokat

V's>Pio 2012.09.07. 21:27:13

@stim: Ámen!

Élősködő máshol sem kell, lásd Kanada, ott is értelmes dolgozni akaró tanult szakemberekre van szükség.

Rókakígyó 2012.09.07. 21:36:43

a támogatás egyfajta hitel, amit 5 év alatt vissza kell fizetni. Teljesen alkalmatlan becsületes gazdálkodónak, aki 0-ról akar kezdeni. Ha magyar vállalkozó akarsz lenni, akkor ez neked van kitalálva... Feketén, ügyeskedve sokat jelent majd 12 millió forint.

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.09.07. 21:36:45

Rohadtul nem csípem a mostani gazdasági környezetet, de meg kell állapítanom, hogy a posztoló menjen a fenébe.
Mert kap vissza nem térítendő milliókat és után azét hisztizik, mert adóznia kell?
Milyen felfogás már ez? Igen, az állam azért adja azt a pénzt, hogy utána legyen bevétele az adóból és ne segílyesként jelenjél meg a nyilvántartásokban.
És igen, aki vállalkozik, annak adóznia kell.
Rohadt egy világ, mi? Mindenki adózik, majd pont az ne adózzon, aki a közösből csak úgy puszira(minden komolyabb feltétel nélkül) milliókat kap?
B@zmeg, te nagyon fordítva ülsz a lovon, tesó.
És igen, jó lenne kevesebbet adózni, de az is jó lenne, ha mindenki tudna kapni pár milliót csak úgy puszira, a vállalkozás elindításához.

bertrollnok 2012.09.07. 21:38:30

Megnyugtatlak benneteket, céggel sem olcsóbb pénzt termelni.

komplikato 2012.09.07. 21:49:01

@ideologia: "És igen, aki vállalkozik, annak adóznia kell."

Tudsz mondani bárhol egyetlen sikeres másik országot, ahol ennyit vesznek el összesen??? Vagy kevésbé sikerest? Vagy bármilyet?
Megfordítom. A támogatást neki vissza kell fizetnie igaz? De ő mit kap a rengeteg befizetett pénzért a jelen államtól? nagyjából semmit?

pjotr007 2012.09.07. 21:49:53

Mekkora egy hülye poszt ez...
Ha neked semmi sem tetszik és csak azt látod, hogy mennyi adót fizetsz akkor menj vissza alkalmazottnak.
Ráadásul fogalmam sincs milyen mezőgazdasági végzettséged vagy közöd van a mezőgazdasághoz, ha 8-10% költséghányaddal számolsz és ezek szerint 900%-os haszonnal...
De áruld már el nekem légyszíves, hogy hogyan lehet a mezőgazdaságban vagy bármi más termelő területen 8-10 költséggel számolni, le se szarom, hogy 68% adót kell fizetni megyek és csinálom...
Van olyan hogy amortizáció, beszerzett eszközök elszámolása, anyagköltség stb. stb.
Ha te elkezdesz egy mezőgazdasági vállalkozást, ott gépet kell venni, bérelni, területet kell venni, bérelni ami mind költség ráadásul éveken át leírható, meg kell venni az alapanyagokat is.
Az első pár évben a befektetés után ha te a költséghányadot kihozod 60% alatt, akkor varázsló vagy, de lesz az 70-80-is, (csalás nélkül!) ha meg van egy csöpp esze a könyvelődnek, akkor lesz az 98%-is.
Mind e mellett a pályáztatás egy vicc de ennek semmi köze ahhoz, hogy egy ilyen dilletáns ember mint te mit hallott a vállalkozók elszámolásáról meg adóiról.

pjotr007 2012.09.07. 21:56:23

@ideologia: ráadásul úgy képzeli a dolgot, hogy a támogatást nem költi el semmire, csak zsebre teszi, majd utána évi 800.000Ft költséggel lesz 8.000.000Ft bevétele.
És azon háborog, hogy a mocskos államnak adót kell fizetni, így csak évi. 2.640.000Ft-ot keres tisztán, ennyiért ő meg nem dolgozik.
nem tudom elhinni, hogy ez az egész poszt komoly és nem csak egy szimpla provokáció.

bertrollnok 2012.09.07. 22:05:18

@G. Wolf: Ezt hívják kiszámíthatatlan gazdasági környezetnek.

Wószem 2012.09.07. 22:23:45

Kedves Mindenki!

Főleg a háborgók.
A poszt lényege, illetve a szerző alapgondolkodása is az, hogy miként, hogyan lehet jogkövető magatartással megélni ebben az országban. Minden és mindenki aki/ami ezt akadályozza, azt a blog bírálja.
Nem úgy kell megélni, hogy egyszerre három könyvelő ötletel a következő bevallás megvalósításán. Számomra az az jó élet, ha a munkámnak értéke van, és ez az érték nem feleződik meg az adózást követően. 2 alkalmazott 190 ezer nettó béréért (összesen) miért kell 195 ezer forint járulékot fizetni, és még erre jön a 27% ÁFA, majd a 10% (mondjuk ez tényleg baráti, de sokadik tételként már mindegy) társasági adó, ha ez nem lenne elég: az adózott eredmény után, ha kiveszi a vállalkozó egy részét még 30%-ot mindig fizetnie kell. Én megfizetem, mert így érzem jól magam, így érzem azt, hogy rajtam nem múlt a család sorsa. De ilyen hülye, mint én nem sok van. Ha felengednék egy kicsit az adóprést, szerintem sokkal több pénz folyna be. Erről szól ez az egész, és nem arról, hogy sírnék.
A könyveléshez tényleg nem értek, a számokat a netről vettem, linkelve is van. De ha sokkal nagyobbak is a költségek...az arányok nem változnak. a példa szerint 6M árbevételből marad 1,89M adózott vállalkozói eredmény. Ez így rendbe van?
És ha ez a vállalkozó nem egy gyűrt nyakú BMW-s fasz, hanem a fodrász az alaksorból? Neki hány búrát kell ledúrni 6M-ért?

Wószem 2012.09.07. 22:36:30

És az egészben a legfelháborítóbb, hogy egy fiatal gazda így jár, azaz kap valamennyi pénzt, amiből fejőstehénné változik, és ezt tűrni kell minimum 5 évig. Ez a pénz is EU forrásból származik, illetve az is amiből szökőkutat építettek a faluháza elé, abban a faluban ahol vízvezeték sincs minden házban.

Ezzel csak azt szeretném érzékeltetni, hogy mivel a szeretett államunknak pusztán adminisztrációs költségei vannak a pénz kiosztásakor, miért KELLENE visszaszedni többszörösen az ellenőrzött időszak alatt, miért nem lehet azt gondolni az adózás kiötlésekor, hogy felezzük a terhet, ezzel minimum kétszerezzük az időt amíg fizet a kedves adózó, ergo bejön az a pénz, csak nem holnap, hanem, később.
Csak ennyi bajom, nem pedig az, hogy fizetni kell.

Kono 2012.09.07. 22:44:25

Aki szerint akkora buli ez az egész, miért nem pályázza meg? Garantálom, a végére sírva fakad. Mert kiderül, h egy ilyen pályázat pontszámának az 1/3-át adja a pénzügyi és szakmai terv, a maradékot azok a szempontok, amit éppen aznap megálmodtak. Hogy tanyán laksz-e... Mert Mo.-n stratégiailag fontos szempont, hogy tanyára költözzön a fiatal, tehetséges vállalkozó. Ez a jövőkép, amit a kormány vízióként elénk tűzött!!!
Aztán vállalkozásfejlesztési pályázatokon rendszeres, h Közép-Mo ki van zárva. Mert a borsodi cigánynak jobban kell a pénz.
Múltkor magánbölcsire kerestem, mert feleségem az önlormányzatiban 76ezret keres... Ennyit ki lehet termelni a magánból is, és nem 13, hanem 6 gyerekkel, normális családok normális gyerekeivel. Mert a helyzet az, hogy a bölcsiben kb100 fős várólista. A hetero, családos, dolgozó magyar ember gyereke alapból nem kap helyet, mert nem hátrányos helyzetű. Ez valóság, sajnos. Mikor rákerestem a pályázatra, kevés kellett, h azonnal összepakoljunk: Bp- en, Közép-Mo-n nem lehet igényelni. Ha a szabolcsi cigány a 6 gyerekére megigényli, kaphat több milliót, vissza nem téritendőként! A kezdési költségek akár 100%-át, kötelezettség nélkül.
De mi, akik hosszú távon is tudnánk üzeneltetni egy ilyet, kimaradunk. Ha ő feléli, nem baj az sem. Itt így osztják a pénzt. Minden logikát nélkülözve, a lényeg, h a haveroknak jusson belőle. Szánalmas, hogy éppen arra nem jut, ami az országot építené, olyan embereknek, akik tényleg értelmes vállalkozást építenének, mert van szellemi tőkéjük is. Hiszen az ilyen ember nem akar tanyán lakni pl. Nem perspektíva számára.
De ha vállalod, h legalább papíron putriba költöz, máris kinyílik az EU-s pénztárca. Mintha Ángyán is a pályázati rendszer miatt hagyta volna ott a kormányt!
Nem kell, csak pár évtized és Mo- ról a legtöbb értelmes fiatal lelép. Maradnak a kormány kedvenc hátrányos helyzetű, falusi cigányai és politikusai, meg a szerencsétlen dolgozó kisebbség, akikből majd ezek megélnek.

Kono 2012.09.07. 22:57:39

@Wószem: A poszt lényege, illetve a szerző alapgondolkodása is az, hogy miként, hogyan lehet jogkövető magatartással megélni ebben az országban.

Sehogy. Itt a csalót támogatják, a becsületes polgár megy folyton hátrányban van. Ez nem csak oénzügyileg problémás, hanem erkölcsileg is. Mit várhatunk egy olyan országtól, ahol a becsületest büntetik, a csalót jutalmazzák? Mert ezek a pályázatok pont erről szólnak.
A slepp meg ebből él. Én "csak" 200 ezret buktam ezen a pályázaton. Akkor szerencsés vagyok?:(
Mire a startvonalra álltam volna, 3-szor változtatták a kiírást és egyre rosszabb lett minden. Már ha az ügyeskedést kizárom. És én kizártam. Így most azok osztoznak a pénzen, akik papíron hirtelen karakóazörcsöki, tanyasi, terhes cigány anyák lettek. Életszerű, hogy belőlük lesz a jó gazda, nem?!

bunkó · http://bunko.blog.hu 2012.09.07. 23:03:57

A posztban leírt feltételrendszer egy aranybánya annak, aki tisztában van azzal, hogy hogyan működnek a dolgok a mostani magyarországon.
A poszt írója sajnos nem ilyen. Akinek ennyire fogalma nincs arról, hogy mit jelent az, hogy "költség" meg az, hogy "nyereség", az ne vágjon bele ilyesmibe, mert garantáltan tönkre fog menni.

pjotr007 2012.09.07. 23:05:35

@Wószem: nem nincs rendben, de neked mint gyakorlott vállalkozóként tudnod, kell, hogy ez nem is így van.
10%-os költséghányad mellett, havi 200.000Ft bruttó bérrel, kivéttel, marad a vállalkozásnak 3.314.000Ft nettó adózott jövedelme.
Ez tényleg 6X % adóteher, de 50%-os költséghányaddal már csak 45% körül van az adó mértéke, ha 80% a költség akkor meg már "csak" 33%.
Sok az adó, igen sok, igaza van a posztolónak, de az összes más vállalkozási formában is sok, kivétel az őstermelő.
de azért nyugaton sincs kolbászból a kerítés, pláne, pl. olaszország, ahol ennél sokkal többet fizetne.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2012.09.07. 23:10:55

@Pszt!: "Basszus! Még a végén megsajnáljuk az egyéni vállalkozókat, akik még az anyós sírjára vitt virágot is elszámolhatják költségként. "

Legalább egyszer, legalább öt percig lettél volna vállalkozó, akkor nem írnál ekkora baromságot.

Egy magyar vállalkozó csak töredékét írhatja le költségként annak, amit a világ szinte bármely más országában üzemelő vállalkozók
és azt a keveset is néha olyan szigorú feltételek mellett, amin egy angol/amerikai vállalkozó sírva röhögne.

hehe64 (törölt) 2012.09.08. 01:36:31

"kiderül hogy 68,5% (!!!) ilyen-olyan teher terheli a vállalkozó bevételeit."
De csak, és kizárólag akkor, ha eléri a nettó 230 000Ft-os bevételt.
Ha nem, akkor az elvonás arányában akár 100% is lehet, vagy több, mivel az elvonások alapja független a bevételektől.
Sajna az "unortodox" gazdaságpolitika következményeképp(nincs megrendelő) például nálam a bevételek nem fedezik a befizetendő összegeket, plusz a szükséges rezsit(telefon, net, egyebek), a megélhetésről nem is szólva.
Még húzom családi segítséggel, de már nem sokáig. Egyszerűen felfoghatatlan számomra, hogy nettó befizetőket miért kell állami erővel a földbe döngölni, és nettó segélyezettet csinálni belőlük.

prekker 2012.09.08. 02:04:26

@komplikato: Megkapja előre a kezdőtőkét a vállalkozásához !
KI kap mégy ilyet? Hány esztergályos, pék, orvos, mérnök kap ilyen kezdőtőkét mindenféle komolyabb feltétel nélkül?

ideologia · http://ideologia.blog.hu 2012.09.08. 02:23:51

@Wószem:
Szerintem a gazdák egy szót se háborogjanak az elvonás mértékéről, mivel lófasz feltételekkel legalább kezdőtőkét kapnak. A fodrász, autószerelő, mérnök vagy pék mit kap?
Az pedig hogy felháborítónak nevezed, hogy az állam visszakéri a pénzt, amivel te éves szinten milliókat keresel, na hát ez a legvisszataszítóbb az egész írásodban. Miféle szerzet vagy, hogy ingyen akarsz jól élni?
Miért zavar az, ha adót kell fizetned, ha közben megélsz?
Ja, és a számolásod mutatja, hogy annyi alapképzettséggel sem rendelkezel, hogy ki tudd számolni a vállalkozásod alap értékeit.
Basszus, miféle értékrended van!?
Írom ezt úgy, hogy rühellem a mostani kormányt, de az ilyen semmirekellő, ingyenélőket is, akik ha kapnak valamit, máris azt nézik, hogy miért nem kaptak többet.
Nem vagy te gyöngyöspatai lakos véletlenül? Mert ott követelnek több és több segílyt, a semmiért.

veerses 2012.09.08. 03:56:12

@lenoardo999: Tizenöt évig nem volt könyvelőm és olyan jól működtem, hogy ma már három van.

veerses 2012.09.08. 03:57:51

@prekker: Csak paraszt. Senki más. De évek óta. 2004 óta pontosabban.

Mrs.Columbo 2012.09.08. 06:32:58

@Pszt!: Na. Neked is ott a lehetőség, hogy vállalkozz.

The Lost Soul (törölt) 2012.09.08. 07:01:25

Akkor én is orvtámadok. A fikázókkal közlöm, hogy öt éve vagyok főállású egyéni vállalkozó. És könyvelője több mezőgazdasági cégnek.
A mezőgazdaságban 8-10%-os költséghányad csak kétféle módszerrel érhető el: vagy orgazdaként átveszi a máshonnan lopott inputanyagot vagy pedig minden költségét elszámolja a fentebb említett mezőgazdasági cége terhére. Mindkettő csalás, sőt előkerül az orgazdaság és a különféle jövedéki bűncselekmények is. Nem a posztolót kell bántani, ez sajnos iparági szintén így működik. De ha magasabb a költséghányad, alacsonyabb az adófizetés.
Csak k*****a zavaró, hogy valaki erről még panaszkodik is.

interpreter 2012.09.08. 07:48:13

Magyarországon a pályázatok,illetve a "megnyert"pénzek szinte mind bűncselekmény "áldozatai"lesznek...

Cartman (ex Cartman) 2012.09.08. 08:50:21

Iszonyatos nagy kicseszés volt ez a mostani fiatal gazda pályázat!

Mi rákészültünk (komolyabban, mint a posztoló...), de a végén be se tudtuk nyújtani a pályázatot.

Elvégzett a feleségem két tanfolyamot, összesen több, mint 300ezer forintért. Vettünk földet, belekezdtünk a tevékenységbe, előkészítettük a pályázatot, stb.

A döbbenet a kiíráskor (illetve részben már pár hónappal előtte) ért minket:
- A 4milliárd forint egy rossz vicc, vagy még inkább a pályázók arcul csapása. Ennél még gyurcsányék idejében is több pénz jutott erre, pedig ők nem voltak épp egy hűdenemzeti hűdevidékbarát hűdeszittya kormány.
- Belevették ezt a tanyára költözős őrületet. A 21. században! Mi konkrétan vettünk tanyát, 3,5 km-re a családi házunktól. De elképzelni sem tudok ésszerű (épeszű) okot, hogy ki is költözzünk oda. (Hacsak azt nem veszem, hogy aztán lehessen tanyafejlesztésre is pályázgatni...)
- Nem jelent túl sok pontot, de megvariálták a premizált életkort. Most a 35-40 évesek kapnak több pontot. Anno azért döntöttünk úgy, hogy a feleségem végzi el a tanfolyamokat, és az ő nevében nyújtjuk be a pályázatot, mert ő a fiatalabb...
- Csak az időhúzással, illetve a végzettségi követelmények megszellőztetésével kihúztak a zsebünkből (nyilván nem csak a miénkből) 160ezer forintot. Ennyi a mezőgazdasági technikus tanfolyam díja (ehhez jönnek még persze könyvek, egyebek), ami végül semmi pluszt nem jelentett a szakmunkás végzettséghez képest.

A vállalkozást így is beindítjuk, de a pályázatot végül be se nyújtottuk. A szomorú, hogy ebben (ebben is) sikerült orbánéknak alulmúlni gyurcsányt. Amiről korábban azt hittem, lehetetlen... Az viszont mostanra világos, hogy vitya és bandája nem ismer lehetetlent.

Cartman (ex Cartman) 2012.09.08. 08:58:18

@Kono:
"De ha vállalod, h legalább papíron putriba költözz..."
Ez egy iszonyú szemét húzás. Nélküle kb. esélytelen a pályázat, ha viszont valaki "papíron" bevállalja, és megbukik, csengetheti vissza a támogatást. Kamatostul... (Simán el tudom képzelni, hogy eleve ezért tették bele.)

Kooppaany 2012.09.08. 09:36:52

Mezőgazdasági őstermelőként külföldön sem fogsz vállalkozni, mert ott nincs föld, ami meg van, azt rettenetesen védik olyasmikkel, mint pl. helyben kell laknod, neked saját magadnak kell megművelned (a gépeiddel és a családtagjaiddal). Sok országban nagy a népsűrűség, és gyakran feljelentgetnek, ha büdöset szarnak a teheneid... Mert irigység azért van másutt is, és nem egy gyüttment lesz majd a sikeres. Mert annak az is előfeltétele, hogy kifizesd a csillagászati árú földet. Burgenlandban - amely a legolcsóbban méri a földet a régi EU-országok között - kedvezményesen vásárolhatsz termőföldet NÉGYZETMÉTERENKÉNT !!! 50,- Euroért. Helyi szabályozások vannak arra, lehet-e bérmunkásod, és mennyi - de csak akkor, ha te is ott vagy és személyesen irányítod őket.

Adózás. Mindenütt van, és jelenleg teljesen hozzuk az átlagot.

Tőlünk nyugatabbra a cél az (persze lehet ellenpéldát is mondani, de csak relatíve fejletlenebb országokból), hogy a javakat terítsék, és minél többen meg tudjanak élni a munkájukból. Nálunk a javak koncentrálódnak, és akik kimaradnak belőle, azoknak előbb-utóbb elmegy a kedvük a munkától (a más javára végzett hatékony munkavégzéstől - ezért nem lesz a közmunka sikeres soha). DE: nem megoldás a külföld, mert nincs hova. "Itt élned, élned, s halnod kell." Ezzel a gondolattal tessenek gazdálkodni.

G. Wolf 2012.09.08. 09:48:18

@prekker: ebbe amúgy igazad van, ha lennének ilyen pályázatok más iparágakra, szerintem sokkal jobban működne a gazdaság. Tényleg jó kérdés hogy egy autószerelő miért ér kevesebbet? Mert ebből a kezdő tőkéből nagyon sok dolgot meg lehet csinálni!!!

(Amúgy főleg azért mert ez nem a Magyar Állam pénze, hanem az EU-é, és az EU mezőgazdaságra adja, magyar pályázat kb nincs is, vagy csak alig, minden csak EU-s, egyszerűen mi csórók vagyunk rendes állami pályázatokhoz.)

Kono 2012.09.08. 13:51:27

@Cartman (ex Cartman):
A szemetek jó nagy lehúzást csinálnak! A pályázatíró és oktató cégekkel, akik erre települnek. Gondolom, van is lobbierejük, azért kerülnek bele a nagyobbnál nagyobb baromságok a pályázatokba.

Érdekes, hogy régebben a sima aranykalászossal is bele lehetett vágni, most meg a technikusira még 160-at kifize
thetsz. Már aki tényleg komolyan gondolja... Még mindig nem értem, hogy a vállalkozás sikeressége szempontjából miért 2-szeres súllyal bír az, hogy tanyán laksz, és technikusid van-e, meg hogy hány éves vagy, mint az, hogy egy jó vállalkozási tervet, reális pénzügyi tervet állítottál-e össze!!! A minisztérium szempontjából sokszoros előnyben van a tanyasi, 40 éves cigány, mint a 30 éves, vidéki, 2000 fős községben élő magyar, akinek van hozzá anyagi és szellemi tőkéje, hogy hosszú távon teremtsen munkahelyet.

Egyébként, nem igaz, hogy le fognak bukni, akik papíron költözködtek. Nyilván csak az mer papíron költözködni, aki tudja, hogy az életben nem kap ellenőrzést. Ezt pedig csak az tudja, akinek apuci a hivatalban dolgozik.

Cartman (ex Cartman) 2012.09.08. 16:08:53

@Kono:
"A szemetek jó nagy lehúzást csinálnak! A pályázatíró és oktató cégekkel, akik erre települnek."
Biztos van ilyen is, de nekünk ezzel kapcsolatban szerencsénk volt. Mindenkivel egyenként leült a pályázatírónk, és csak azokkal pályázott, akiknek van esélyük nyerni. De persze ez tisztesség kérdése... És ezzel együtt is mondta nekem, hogy becslése alapján maximum 10-20% lesz a nyertes pályázatok aránya! Mindezt úgy, hogy most ugye van egy (aránylag magasan meghatározott) minimális pontszám is meghatározva.

"Nyilván csak az mer papíron költözködni, aki tudja, hogy az életben nem kap ellenőrzést."
Mi sokakat ismerünk, akik végül belevágtak. Alapvetően kétféle típus jellemző:
1. Aki nyel egy nagyot, és "bevállalja". Beírja a tanyát, aztán reménykedik, hogy megússza az ellenőrzést. Vállalja a biogazdálkodást, aztán legfeljebb visszafizet akárhány százalékot, ha mégse jön össze, stb. Én ezt nem akartam. Nem nagyobb anyagi bizonytalanságot szeretnék a családomnak ezzel az egésszel, ugye...
2. Befutott mezőgazdasági vállalkozó fia / lánya, akinek nem gond a biogazdálkodás és a tanya bevállalása, egyébként is van már szakirányú diplomája, stb., stb. Nem tartom nagy tragédiának, de nem világos, hogy ide minek pénzt tenni...

Ugyandehogy (törölt) 2012.09.08. 16:59:48

@G. Wolf: én nem átk-zok, sajnos, nincs állattelepem, csak közreműködök a pályázatban (az emberem mellett mellékvizen, meg tanácsot adok, ügyintézek). nincs 12 millióm, de ha lenne, már lenne telepem, legelőm, meg még vagy 50 kecském.
aztán onnantól mindenki bekaphatja:)
de mivel nincs, ezért csak nagyon lassan haladok a gazdaság fejlesztésében, de előre, és ez a lényeg. az a szokatlan helyzet állt elő, hogy előbb van nagyobb felvevőpiacom, mint amit el tudnék látni.

én is bazmegolhatnék, hogy ehhez, amit én csinálok, ekkorában, egyszerűen nincs állami segítség. pedig egy átlagos, középkorú ember vagyok. amilyenből millió van, csak mondjuk önhibáján kívül munkanélküli, és kéne valamit kezdenie.
de csak megvonom a vállam, és megpróbálok úgy érvényesülni, ahogy lehet, és a nem-segítséget viszonozni drága kormányunknak.

mondjuk olyan körben mozgok, ahol látok sok mindent, és ezek többségében pozitívak, és motiválnak. látok valahai traktorost, aki ma a megye legnagyobb gazdája, látok baromfitelepeseket, aki bérelt istállóval kezdték, és látok jogásznénit, aki marhatelepet igyekszik építeni.
egyik se kapott milliókkal kezdte. szóval én látom, hogy lehet, valahogy lehet, csak hinni kell. vagy úgy gondolni (ahogy én), hogy az állam akármit tesz, én akkor is ezt csinálom, és megcsinálom.

Ugyandehogy (törölt) 2012.09.08. 17:03:16

@Wószem:
"miként, hogyan lehet jogkövető magatartással megélni ebben az országban"

miért nem ezzel kezdted?
NEM LEHET.

Ugyandehogy (törölt) 2012.09.08. 17:10:29

@Cartman (ex Cartman): milyen két tanfolyamot? aranykalászos gazda és még...?

Cartman (ex Cartman) 2012.09.08. 17:12:51

@Babette_:
Méhész + mezőgazdasági technikus. Utóbbit novemberben, tehát ha időben írják ki a pályázatot, akkor ebbe nem futottunk volna bele...
süti beállítások módosítása